Každý rok končí v koši tuny jídla, které by se jinak dalo sníst – jen proto, že nevypadá dokonale nebo je lehce ‚za zenitem‘. Věříme, že posuzovat podle vzhledu není správné. S Kauflandem jsme proto spustili trochu provokativní kampaň, která spojila silné vizuály s údernými texty.

 

Titulky jako „Chtěli ho vyhodit kvůli barvě“ (banán) nebo „Dostala padáka, protože vypadala staře“ (rajčata) přenesly jazyk z pracovního prostředí do světa potravin – a díky asociacím s lidským světem odhalily absurditu, s jakou se k nim někdy chováme.

Silné slogany přiměly lidi položit si jednoduchou otázku:
„Proč vlastně končí tolik jídla v koši a jak tomu můžeme zabránit?“

 

Cíl a strategie

Jeden z klíčových vizuálů kampaně Nekrm koš

Jeden z klíčových vizuálů kampaně Nekrm koš

Cílem kampaně bylo upozornit na nejčastější důvody, proč jídlo vyhazujeme – kvůli vzhledu, stáří nebo konzistenci – a motivovat lidi, aby místo bezmyšlenkovitého vyhození přemýšleli nad tím, jak efektivně využít suroviny s ohledem na jejich aktuální stav. Kreativní koncept spojil téma plýtvání potravinami s jazykem pracovního prostředí a vytvořil silný emoční apel.Multikanálová strategie kombinovala široký zásah (ATL) s cílenými aktivacemi (BTL), digitálem a PR. Zapojili jsme:

  • zapojení zaměstnanců i zákazníků Kauflandu,
  • sociální sítě, PPC a organický obsah pro virální šíření,
  • tiskové zprávy a media relations, doplněné o advertorialy v lifestylových, ekologických, marketingových a retail médiích.
  • Komunikace v rádiích, jak veřejných, tak na prodejnách Kauflandu po celé ČR
  • OOH reklamy (billboardy, tramvaj)

 

Výsledky, které mluví za vše

Kampaň zaujala napříč kanály a ukázala, že téma plýtvání jídlem lidi opravdu zajímá:

  • 70 mediálních výstupů s celkovou čteností přes 16 milionů
  • 14 000+ návštěvníků webu
  • miliony oslovených díky OOH reklamě (billboardy, tramvaje) a audio spotům v rádiu i na Spotify či na prodejnách
  • 232 708 unikátních uživatelů a více než 12,7 milionu zobrazení na Spotify

“Digitál a sociální sítě přinesly vysoký engagement a spotřebitelé si odnesli praktické tipy, jak potraviny lépe skladovat, využít na maximum a nevyhazovat – tedy nekrmit koš! – Cílem bylo, aby ty, které jsme oslovili, začali měnit své návyky.”

Více o projektu najdete na webových stránkách našeho klienta Kaufland – Nekrm Koš.

 

Tramvaj Nekrm Koš

Tramvaj Nekrm Koš